Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek

 

PIERRE RENÉ WEBÁRUHÁZ

 J

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a RITAPINTER Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a https://www.pierrerene.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Megrendelő a továbbiakban együttesen: Felek).

 

  1. TÁJÉKOZTATÓ ADATOK
Szolgáltató: RITAPINTER Kft.
Székhely: 2821 Gyermely, Patkó utca 9.
Ügyvezető: Pintér Rita és Tolnai Balázs
Telefon: +36-30-7009983
E-mail cím: info@pierrerene.hu
Adatkezelési nyilvántartási azonosító: NAIH-101433/2016.
Adószám: 14561405-2-11
Cégjegyzékszám: 11-09-014691
Nyilvántartó bíróság:

Tárhelyszolgáltató neve:

Tárhelyszolgáltató székhelye:

Tárhelyszolgáltató e-mail címe:

Tatabányai Törvényszék Cégbírósága

Horváth Péter E.v.

9030 Győr, Szakajtós utca 22.

hello [@] pworks.hu

  1. A SZERZŐDÉS TÁRGYA ÉS JELLEMZŐI

A szerződés tárgya, a https://www.pierrerene.hu domain alatt működő PIERRE RENÉ webáruház (a továbbiakban: Webáruház) oldalaira feltöltött és eladásra kínált kozmetikai- és sminktermékekből álló termékskála.

Az eladásra kínált termékek minden esetben képpel, termékleírással és a főbb termékjellemző paraméterekkel kerülnek feltöltésre. A Webáruházban történő vásárláshoz nincsen kötelezően előírt minimális rendelési összeg.

A Webáruházban eladásra kínált termékek árai bruttó árak, azaz a mindenkori érvényes Általános Forgalmi Adóval (ÁFÁ-val)  terheltek. A Webáruház oldalain külön feltüntetett akciós árai is szintén bruttó árak, azaz a mindenkori érvényes Általános Forgalmi Adóval (ÁFÁ-val) terheltek. A Szoláltató az árváltozás jogát minden esetben fenntartja, azzal, hogy a módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

  1. A SZERZŐDÉS TERÜLETI HATÁLYA

A Webáruház, az oldalain kínált termékeket, csak Magyarország területére megadott postai címekre tudja szállítani. A Külföldi postai címmel leadott megrendelések teljesítését a Szolgáltató nem vállalja, és az ilyen módon leadott megrendeléseket érvényteleníti.

 

  1. ÁSZF ELFOGADÁSA, HATÁLYA

A Webáruház igénybevételének előfeltétele az, hogy a Megrendelő elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket. Az ÁSZF elfogadásának minősül, ha a Megrendelő regisztrálja magát, vagy megrendelést ad le.

A Webáruház semmilyen formában nem vállal felelősséget a Megrendelő által megadott hibás vagy hiányos adatokból eredő téves teljesítésért. Megrendelés esetén, a név, cím, telefon és e-mail mezőket minden esetben kötelezően ki kell tölteni, ezek hiányában a rendszer a rendelést nem tudja elfogadni. A Webáruház a regisztrációkor megadott személyes adatokat, e-mail címmel és jelszóval tárolja a későbbi azonosításhoz. A helyes jelszóval belépve a Megrendelő az adataihoz bármikor hozzáférhet és módosíthatja azokat. A már kiállított számlán található adatok utólag nem változtathatóak.

A Webáruház fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az Általános Szerződési Feltételek és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. A Szolgáltató a módosításokról a Megrendelőt a Weboldal felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Weboldal használatának feltétele, hogy a Megrendelő a Weboldalon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja. Az Általános Szerződési Feltételek módosítása a Megrendelő által leadott és a Szolgáltató által visszaigazolt megrendeléseket nem érinti. Az Általános Szerződési Feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg a Szolgáltató a Webáruházat üzemelteti.

  1. REGISZTRÁCIÓ, ADATKEZELÉS

A Webáruházban történő vásárláshoz és a megrendelt termékek kiszállításához és/vagy átadásához, valamint a vásárlásról kiállított számla elkészítéséhez szükséges, hogy a Megrendelő a vásárlást megelőzően a Webáruház felhasználójaként regisztráljon, és a regisztráció során a hivatkozott tevékenységekhez szükséges alábbi adatokat megadja:

  • név
  • számlázási cím (számlázási név, utcanév, házszám, település, irányítószám),
  • szállítási cím (szállítási név, utcanév, házszám, település, irányítószám),
  • telefonszám
  • e-mail cím
  • jelszó

A Webáruházban nem csak érvényesen regisztrált felhasználók vásárolhatnak. Bár a regisztráció nem kötelező vásárláshoz, a megrendelés érvényesítéshez szükséges megadni a megrendelés teljesítéséhez kért kötelező adatokat. A regisztráció és az ehhez, illetve a megrendeléshez kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. Az adatok helyessége a Megrendelő által bármikor ellenőrizhető és módosítható jóváhagyás előtt.

A Megrendelő által megadott adatokat elsődlegesen a Szolgáltató illetve Szolgáltató belső munkatársai jogosultak megismerni, azonban azokat nem teszik közzé, harmadik személyek részére nem adják át.

A Webáruház alapjául szolgáló informatikai rendszer üzemeltetése, a megrendelések teljesítése, az elszámolás rendezése körében Szolgáltató adatfeldolgozót (pl. rendszerüzemeltető, fuvarozó vállalat, könyvelő) vehet igénybe.

Adatfeldolgozók megnevezése:

Cégnév Cím Tevékenység
GLS General Logistics Systems Hungary

Csomag-Logisztikai Kft.

2351 Alsónémedi

GLS Európa u. 2.

futárszolgálati tevékenység
Horváth Péter E.V. 9030 Győr, Szakajtós utca 22. informatikai tevékenység, szerver hoszting tevékenység, tárhelyszolgáltatás, rendszergazdai tevékenység

A Szolgáltató kijelenti, hogy a regisztráció során kizárólag a rendeléshez és a rendelés teljesítéséhez, ezzel kapcsolatos eljáráshoz feltétlenül szükséges adatokat kéri el.

A megadott személyes adatait a Megrendelő a Webáruház felhasználói felületén bármikor megváltoztathatja, illetve törölheti.

Az adatkezelésre a Webáruház Megrendelőinek önkéntes, megfelelő tájékoztatáson alapuló nyilatkozata alapján kerül sor, amely nyilatkozat tartalmazza a kifejezett hozzájárulását ahhoz, hogy az oldal használata során közölt személyes adataik felhasználásra kerüljenek

Az adatkezelés jogalapja az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv. (Info tv.) 5.§ (1) bek. a) pontja szerint az érintett önkéntes hozzájárulása. A hozzájárulást a Megrendelő az egyes adatkezelések tekintetében a Webáruház használatával, a regisztrációval, illetve a kérdéses adatok önkéntes megadásával adja meg. A regisztráció során kötelezően megadott személyes adatok kezelése a regisztrációval kezdődik és annak törléséig tart. A Szolgáltató adatvédelmi koncepciója a megfelelő tájékoztatáson alapuló önkéntes beleegyezésen nyugszik, melynek megvalósítására a Webáruház használatának minden fázisában törekszik.

A regisztráció törlését a Megrendelő az info@pierrerene.hu elektronikus levélcímen, illetve a +36-30-7009983 telefonszámon kérheti. A törlés nem vonatkozik a jogszabály alapján szükséges adatkezelésekre, azokat Szolgáltató a szükséges időtartamig megőrzi.

Adatkezelési alapelveink összhangban vannak  valamennyi hatályos jogszabállyal, különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv. rendelkezéseivel.

A Szolgáltató elkötelezett a látogatók személyes adatainak védelmében és kiemelten fontosnak tartja a felhasználók információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. A Megrendelők személyes adatait bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.

A Szolgáltató kijelenti, hogy regisztrált ügyfeleinek kéretlen (spam) levelet nem küld. Regisztrált ügyfelei kizárólag a regisztrációhoz és a rendeléshez feltétlenül szükséges leveleket kapnak.

A Szolgáltató – a Megrendelő hozzájárulása esetén – nem rendszeres időközönként hírlevelet küld az aktuális akciókról és, illetve egyéb a Webáruházzal kapcsolatos információkról. A Webáruház hírlevelét csak az arra feliratkozott felhasználók kapják, akiknek bármikor lehetősége van a hírlevelet lemondani, leiratkozni.

A Szolgáltató részletes Adatvédelmi Tájékoztatója a https://www.pierrerene.hu/adatvedelmi-tajekoztato/ oldalon érhető el, melyet a Megrendelő a regisztráció során, valamint a megrendelés leadásakor is kifejezetten elfogad.

  1. A RENDELÉS MENETE

A Webáruházban való böngészéshez, a szöveges tartalmak vagy a termékek megtekintéséhez és kosárba helyezéséhez nem szükséges a regisztráció. A regisztráció megléte nem kötelezi a felhasználót megrendelésre.

A Webáruházban a termék mellett feltüntetett árak bruttó árak, melyek már az általános forgalmi adót  (ÁFÁ-t) is tartalmazzák. Az árak mindig egy darab termékre vonatkoznak. Az oldalon található termék képek eltérhetnek a valóságban a fényviszonyok miatt.

Minden termék, amit a Megrendelő betett a kosarába addig marad ott, amíg azt ki nem törli belőle, vagy meg nem rendeli, vagy az adott termék ki nem fogy a készletből. Ez utóbbi esetben a termék eltűnik a Webáruházból is, nem csak a kosárból. A Megrendelő a kosara tartalmát bármikor ellenőrizheti, módosíthatja, vagy megrendelheti. A módosítás érvényesítéséhez a „KOSÁR FRISSÍTÉSE” gombra kell kattintani.

Kosara tartalmának ellenőrzése után, megrendeléshez kattintson a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombra.

Amennyiben a Megrendelő korábban már vásárolt a Webáruházban weboldalon, személyes adatai automatikusan megjelennek a számlázási és a szállítási űrlapon. Ennek hiányában szükséges a rendelési adatok megadása.

A Megrendelő a kézbesítést postai címre vagy GLSPontra kérheti. Amennyiben a Megrendelő GLSPontra kéri a kézbesítést a továbblépés előtt lehetőség van a térképen kiválasztani a számára legmegfelelőbb GLSPontot. A rendszer a szállítási költséget automatikusan hozzászámolja a rendelés összegéhez, attól függően, hogy a Megrendelő milyen szállítási módot választott.

A Megrendelő az alábbi fizetési módok közül választhat:

–           Készpénzes fizetés utánvéttel

–           Bankkártyás fizetés az OTP Bank Nyrt. rendszerén keresztül

A megrendelés végső érvényesítéséhez a Megrendelőnek ki kell pipálnia az „Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket” felirat mellett található jelölőnégyzetet, majd ezt követően a „MEGRENDELÉST VÉGLEGESÍTEM” gombra kattintva van lehetőség a megrendelés leadására. Megrendelő a rendelésről minden esetben legkésőbb 48 órán belül e-mail útján írásos visszaigazolást kap a Webáruháztól. A Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha a Megrendelő rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül köteles e-mailen jelezni a Szolgáltató felé.

A Megrendelőnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „X” jelölésre kattintva, megadott adatok szerkesztése).

A megrendelés leadását követően a szerződés és az esetlegesen hibásan megadott adatok, a teljesítés megkezdéséig szabadon és következmény nélkül módosíthatók, illetve a megrendelés lemondható, melyre – az 1. pontban megadott elérhetőségeken keresztül – telefonon és e-mail útján van lehetőség. A Felek között a termékek megrendelésével létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azonban a Szolgáltató a megrendeléseket iktatja, azok leadását követő 5 évig őrzi, azok utólag hozzáférhetők. A szerződéskötés nyelve magyar.

  1. BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

A bankkártyás fizetési mód választása esetén, a  „MEGRENDELÉST VÉGLEGESÍTEM” gombra kattintva megkezdődik a fizetés, melynek során a Megrendelő átlép az OTP Bank Nyrt. fizetési portáljára. A fizetés minden esetben az OTP Bank Nyrt. portálján keresztül történik, mindegy, hogy a Megrendelő milyen banknál vezetett számlájának kártyájával rendelkezik.

A Webáruház a fizetést követően tájékoztatja a Megrendelőt a tranzakció eredményéről.

A Szolgáltató és a Webáruház rendszere a Megrendelő bankkártyaadataihoz nem fér hozzá, így nem is tárolja azokat. A Webáruház felé történő fizetési tranzakció költsége nem terheli a fizető kártyabirtokosát.

  1. HÁZHOZSZÁLLÍTÁS

A megrendelt árut Magyarország egész területén házhoz szállítjuk, viszont kizárólag belföldi megrendeléseket áll módunkban elfogadni. A terméket az

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. csomagküldő futárszolgálat segítségével szállítjuk házhoz.

A házhozszállítás díja:

Rendelés értéke Házhozszállítás díja
1-24.999,- Ft 1500,- Ft
25.000,- Ft felett 0,- Ft

 

A szállítási költség automatikusan hozzáadódik a rendelési összeghez, amit a rendelés feladásakor feltüntetünk.

Amennyiben a rendelés munkanapokon 15:00 óráig beérkezik, és a termék készleten van, a csomagja a következő munkanapon átadásra kerül a futárkézbesítőnek. Nem munkanapon történő megrendelés, valamint 15:00 óránál később beérkező rendelések esetén az átadás a második munkanapon történik meg. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel e-mailben, és/vagy telefon útján a további egyeztetés érdekében. A kiszállítás munkanapokon 8:00-17:00 óra között történik, ezért kérjük, hogy napközbeni elérhetőséget adjanak meg kiszállítási címként.

Amennyiben a futárszolgálat az áru átadását nem tudja teljesíteni úgy a csomagról értesítést hagy, és egy új, egyeztetett időpontban ismételten megkísérli a kiszállítást. Amennyiben az árut másodszor sem sikerül kiszállítani, az árut visszaszállítja a Szolgáltató részére.

Amennyiben a küldemény csomagolása szemmel láthatóan sérült, a Megrendelő kötelessége meggyőződni még a futár jelenlétében, a csomagban lévő termékek sértetlenségéről. Amennyiben a futár jelenlétében derül ki, hogy a küldemény bizonyítottan sérült, úgy a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.

Az esetleges szállítási késedelemért, vagy a megrendelés teljes meghiúsulásáért a Szolgáltató kártérítési felelőssége kizárt..

  1. ELÁLLÁSI JOG

Az e fejezetben foglaltak kizárólag az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy Megrendelőre vonatkoznak (fogyasztó).

A Megrendelő jogosult a terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Megrendelő a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy az elállási jogát nem gyakorolhatja olyan zárt csomagolású termékek esetében, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhetőek vissza. Ilyennek minősülnek különösen, de nem kizárólagosan az alábbi termékek:

 

  • szempillaspirálok, száj és szem ceruzák, szemtusok
  • szemöldök ceruzák, szemöldök szettek
  • púderek, pirosítók, bronzosítók, highlighter- ek
  • alapozók, bázisok, camuflage- ok, korrektorok
  • sminkfixáló spray, fertőtlenítő spray,
  • szemhéjporok, szemhéj árnyékolók,
  • körömlakkok, körömápolók, körömlakklemosó, körömlakk szárító spray
  • rúzsok, szájfények
  • MEDIC termékek

 

Ha a Megrendelő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az 1. pontban feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Az elállási nyilatkozat-minta ide kattintva érhető el. A Megrendelő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Megrendelő elállási nyilatkozatának megérkezését.

A Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az e fejezetben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Megrendelő levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Megrendelő elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Megrendelő a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Megrendelő terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Megrendelőt semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Megrendelő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató a Megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon visszatéríti a Megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Megrendelő kifejezett hozzájárulása esetén a a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Megrendelőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.

A Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Amennyiben a Szolgáltató minden a gondossága ellenére – technikai okokból – hibás vagy téves vételár kerül a Webáruház felületére, illetve a megrendelés visszaigazolására (különös tekintettel a nyilvánvalóan téves pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os vételárra), abban az esetben a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás, illetve téves áron szállítani. Ebben az esetben a Szolgáltató felajánlja a tényleges vételáron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő 15 napon belül nyilatkozhat vásárlási, illetve elállási szándékától. A nyilatkozat elmaradása esetén a megrendelés automatikusan törlésre kerül.

  1. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG

A Webáruház szavatol azért, hogy az általa eladásra kínált termékek a Webáruház oldalain feltüntetett termékleírásnak és képeknek megfelelőek, a márkára jellemző minőségben és a termékleírásban feltüntetett tulajdonságokkal rendelkeznek,

A Webáruház szavatol továbbá azért, hogy az általa eladásra kínált termékek, alkalmasak a rendeltetésszerű használatra, valamint mentesek mindenfajta olyan gyártási, tervezési, fejlesztési, gyártási, anyagbeli, kivitelezési hibáktól, amelyek saját mulasztásából adódnak. A Megrendelő részéről esetlegesen felmerülő minőségi kifogást, a Megrendelő köteles azonnal írásban jelezni a info@pierrerene.hu e-mail címen. A Megrendelő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a Megrendelő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Megrendelő érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.  A szavatossági jogok a számla eredeti, vagy másolati példányával érvényesíthetőek.

A Megrendelő termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Megrendelőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Megrendelő a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

–          a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

–           a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

–          a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti, e határidő elteltével azonban jogosultságát elveszti. A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős.

  1. PANASZKEZELÉS

 

A Megrendelő a termékekkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban rögzített elérhetőségek bármelyikén előterjesztheti.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (telefonon) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a Megrendelő részére, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt (e-mailen, postai úton) a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Megrendelőhöz eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

Amennyiben a Szolgáltató és a Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Megrendelő számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és elérhetőségei a http://jarasinfo.gov.hu holnapon érhetőek el.
  • Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. A Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni, válasziratát határidőn belül megküldeni az eljáró békéltető testület részére.

Komárom-Esztergom megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület elérhetőségei:

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010

Fax: 06-34-316-259

Email: bekeltetes@kemkik.hu

Web: www.kemkik.hu

Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az alábbi linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében:

http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579

​Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján:

https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

  • Bírósági eljárás. Ügyfél a Tatabányai Járásbíróság (2800 Tatabánya, Előd Vezér utca 17.) előtt jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

  1. FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS

A Webáruházon keresztül történő vásárlás feltételezi a Megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A felhasználó, illetve Megrendelő tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.

A Webáruház nem felel a vis maiorból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve különösen, de nem kizárólagosan:

  • a  Webáruház használatából, vagy üzemzavarából,
  • az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
  • az információtovábbítási késedelemből adódó,
  • vírusok okozta,
  • szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő,
  • vonal, vagy rendszerhibából adódó károk.
  1. EGYÉB

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben különösen, de nem kizárólagosan

  • a Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013. évi V. törvény,
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

rendelkezései irányadóak.

Jelen ÁSZF 2018. november 01. napjától hatályos

A dokumentum .pdf formátumban történő letöltéséhez kattintson ide!

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt


Archívum

ÁSZF 2018. november 01. – (jelenleg hatályos) pdf formátumban.

ÁSZF 2016. július 14. – 2018. október 31. pdf formátumban.

Privacy Preference Center